Tiden går

Jag bloggar mycket sällan och det är för att jag har ansett att det är helt onödigt att göra det men det är kul att iblend skriva av sig lite av livet.
Jag har inte skrivit på ett bra tag och det har hänt mycket den senaste tiden. Jag har tagit körkort! (för ett halvår sedan) Jag har snart sista provet i matte c så jag är i princip snart klar med livet... :D

Jag är konfirmand ledare och i helgen var det läger i munkviken några mil utanför skellefteå. Mina konfirmander är helt suveräna och oj vad dom bjuder på sig själva. Vi lekte en lek som heter "Älskling, älskling" och för er som inte vet vad den handlar om så kommer en snabb beskrivning nu.
Alla sitter i en ring på stolar och en står i mitten. Personen i mitten ska gå fråm till en person och få den att skratta och säga "älskling älskling älskar du mig så måste du le" den andra personen ska då svara "älskling älskling visst älskar jag dig men jag kan inte le" utan att börja skratta. Börjar man då skratta så hamnar man själv i mitten för att ragga runt efter skratt.
Detta är då en lek som endast ska lekas med personer som känner varandra lite och känner sig bekväma i sällskapet osv. Men mina konfirmander var helt galna, dom sliskade runt och tog av kläder och var helt grymma. Stolt är jag! Oj oj, helt galet läger :D

På den tre timmars långa resan hem körde jag och några till en lek där man ska slå varandra på händerna tills någon ballar ur av smärta. Jag blev kvar med en av konfirmand killarna och idag är mina händer blå fläckiga och jag kan knappt röra tummen. Men vad ska man göra? det var gudomligt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0