Mormor och morfar!

Idag tillbringades dagen hos mormor och morfar. Kalla mig fjollig men jag älskar att vara där och jag älskar min släkt och familj. oftast :P Men just nu håller jag på att försöka vänja mig med mitt nya tangentbord + mus som jag fick av mormor och morfar. Dom hade ett nytt och fint som matchade min dator. känns lite stört att jag tar över något nytt och fräscht från dom som dom redan använt klart. Men så kan det vara.

Ja, var ut till stugan en sväng och sprang ut på isen och njöt i solen som tittadeförbi lite då och då. Träffade kusinerna som kom körande med skotern och sedan när vi skulle fara tbx till mormor igen fick jag övningsköra. (gjorde det på ditvägen också.) Jag är duktig på att köra... :D hehe ibland.





Nå, det blev typiskt mormor/farmors mat. hemma gjorda köttbullar med potatis och lingonsylt. Gjord på älgfärs förstås eftersom dom fick några älgar under den senaste jakten. Gott var det förstås och det finns inget ställe på jorden där jag kan slappna av mer än hos mormor. Nå jag snottade morfars skoter efter maten och tog en tur med isak. Vi körde till sjön och körde runt lite. Mkt roligt även fast skotern är lite gammal och grå och inte så snabb. När man kommer upp i lite hastighet viker sig rutan framför ansiktet, vilket är lite läskigt, så det gäller att hålla hastigheten.
Resten av dagen tillbringades i soffan där mormor hjälpte mig att virka disktrasor! :D Otroligt roligt och det är en sådan sak som bara min älskade mormor kan komma på. =)
Tillslut var det dags att fara hem och det blev en film kväll hos elle igen. trevlans. Imorrn har jag inga planer om vad som händer men jag ska nog ta det lugnt. sista dagen på sportlovet you know.. :/ Det är bara att kämpa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0