tandproblem.

JAG BLIR TOKIG! JAG ÄR SUPER LESS, SUPER IRRI, SUPER ALLT som man är när man blivit på dåligt humör av någon anledning.
För ett antal år sedan var jag med mina pojk kompisar hos pål. Vi var ute på hans går och en viss människa som börjar på M började med att jonglera en flaska. GLAS flaska. han var inte speciellt skillad så jag sa åt han att sluta så att ingen skulle få den på sig osv. Men han slutade inte. Efter kanske knappt en minut flyger flaskan upp i luften och träffar min rakt i käften! nämen oj, kolla! där ligger en halv tand!
Det var så berättelsen om min djuriskt irriterande tand startade. FRAMTANDEN om jag ska vara exakt. Jag har lagat den typ tre gånger eftersom det inte håller så bra med såndära plast eller porslin eller vad dom nu använder.. Det lossnar små bitar... otroooligt ofta och nån gång om året lossnar hela. Och idag mina vänner, var det en sån dag!
Jag hade en otroligt mysig stads runda med polaren Elle och vi gck förstås och slösade pengar på lite fin godis som alltid är lika lockande. Vi köpte sånadära S ni vet. Goa som tusan... Nå, ja då skulle vi plötsligt gå och möta hennes mormor utanför smedjan en sväng. Väl utanför tar jag upp en godis som hör och häpna har blivit hård av kylan. Men inte bryr jag mig, för jag har just stått och käkat flera andra och det har gått så bra. Som ni säkert räknat ut vid det här laget gick förstås min tand av. Igen. Kabooom!, knak, brak! Skit och inte nu igen tänker jag när jag fortsätter le mot elle och hennes mormor. :D Härligt.. eller hur!

Nå, annars under denna händelserika dag har det inte hänt så mkt. Jag har ätit fisk på skolan, pratat om bortförklaringar och skippat sista lektionen som var data. (det var ingen viktig lektion, är egentligen en duktig flicka :D)

Hare gött, Chao! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0