Som om jag vore en riktig björn.

Tanken slog mig idag att jag har många björnliknande behov. För er som inte vet det heter jag Anna och Björn i efternamn. Ett roligt samtalsämne från gång till gång. ex "skulle du kunna göra mig en björntjänst?" eller "Ska inte du gå i ide?". Men faktiskt, jag undrar ibland om det inte är precis vad jag borde göra. Gå i ide lixom.
Ett bra exempel är idag. Vi har en kökssoffa i köket, bredvid köksbordet, förstås. Så, min storebror Johan var uppe i mitt rum och såg på filmen 21 som jag laddat hem för ett tag sen. Mitt rum var då upptaget så jag gick ner för att plugga. Vet ni hur en kökssoffa ser ut? Eller jaa, hur våran ser ut? Antagligen inte. Men det är en mörkbrun träsoffa med bara en mjuk dyna i botten och sen träarmstöd och hårt överallt. ;) Så jag satte mig på ett av armstöden med benen utåt och gled sen ner baklänges. Så  ställningen var nu med ryggen mot dynan och fötterna i vädret. Jag tar fram min pluggbok sätter en kudde under huvet och SOMNAR! Mitt i köket! Observera nu att min Fader står i köket och diskar och att min lillebror är i vardagsrummet och övar BAS!!!! Men jaag. Jag ligger där i en helt oskön ställning där blodet rinner från fötterna, mina fötter somnar och börjar pirra sådär läskigt, och min "björnhjärna" säger åt mig att.. Sova!
Så why not? Är jag en björn innerst inne? Men om jag nog vore de, då ska jag vara den mäktigaste av dom alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0