first day at school

Jamen tjena.
Idag var det denna första dagen på skolan efter jul lovet. Jag kände mig inte direkt aktiv om jag så säger.. :P Det var som om jag var en banan som ingen hade öppnat skalet på än. Det där lät ju hyffsat psykologiskt sagt.
Nå, när man har en sån skön säng som jag har så är det inte, som alla vet, så lockande att kliva upp, huttrande för att käka frukost och sen gå ut i 17,5 graders kyla. Men är man en hård norbottning som jag själv ;) så klarade jag det galant med t.o.m en tur i duschen innan bussen kom.
Jag trodde först att min polare Elina skulle joina mig på bussen eftersom hon nu börjar här i gymnasiebyn men nejnej, den lilla larven är förstås bekväm och tar en senare buss eftersom hon börjar en kvart senare än mig. Så dagen började med en fet diss :D

Gårdagen handlade ju bara om att fara och köpa pennor, pennvässare, nya block och sånt, för jag är ju så taggad inför skolan. NOT! Det blev en härlig kväll på stan, käk på Östens pärla och helt typiskt gosigt snack som man alltid har på onsdagar :P

Nu hava jag besök av mina morföräldrar ;) Dom sitter nere i köket och snackar sånt där snack som bara dom kan. Jaaa, men dom är ju helt gudomliga :D De är ett gäng fina människor måst jag säga =)

By the way! Jag fick reda på en bra sak idag.. Jag har nämligen fått MVG i bild. Så jag slipper den där tråk kursen och kan gå hem i normal tid istället för klockan 5 som jag brukar : )

Nu tänkte jag skriva några rader om min ultra goa hund Tarzan som jag nu i framtiden kommer kalla trosan när jag skriver här. (Jag är medveten om att killar kan ta lite illa upp av att en varelse av det "manliga" könet blir kallad trosan, men det är bara att leva med det.) Han har fått otroligt rinniga ögon! Det ser nästan ut som att det blöder från dom. men jag tvättar dom regelbunder med kokt svalt vatten. Min morbror, som har och haft en hel del hundar, säger att dom får det den här tiden när det är så kallt. Men det ser ju som inte trevligt ut direkt. Tänk att gråta 24/7 :/

Japp, det var de det. Sovmorgon imorrn till tio i tio. Det sitter fint kan jag ju säga.
ja men ni får ha det tills jag skriver igen. =D Chao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0