cold as ice

MIN DAG

Detta var en kall dag. 26 grader kallt hemma hos mig men det fanns dom som hade 29 grader kallt också. Men jag nöjer mig med min kyla. Jag hann med gymnasiebussen för första gången på LÄNGE! Jonas satte sprutt på mig igår när vi var ute på prommis och lekte i snön ;D Han fick det att låta som att det var smartare att stressa till 46 ist för att ta det chill och ta den senare bussen som sedan bara går till stan så att man måste ta sig en promenad till skolan och ändå komma 3 minuter sent. Hans förslag kanske är bra men jag har förstås en tendens att vara lite osmidig och skita i bussar om jag känner mig för stressad.
Jag kom därför i tid till nk:n idag och det mina vänner, har jag inte gjort på länge. Vi har nk alla tidiga mornar och det är inget +. Det är grupparbete som gäller där och jag ska jobba med maja om biobränslen. Jag ska "sikta mot stjärnorna" och fånga ett MVG med en gaffel. inte så lätt kanske men jag kämpar! :)
Matematik - no comment

PALT MED BREGOTT OCH SYLT!
 
Här finns det saker att säga. Jag åt 2 paltar med fläsk och en utan. otrooooligt gott. Satt med km, jocke, veronica och stina och vi käkade å käkade å käkade å käkade, jag och stina altså :P Jag åt ovanligt lite faktiskt, eller nää men jag fick en såndär härlig mättnadskänsla som jag inte ville förstöra så jag gav upp efter 3 goa paltar.
Efter denna underBARA lunch var det ios som gällde. snacksnacksnack. Och sen mina vänner var det dags för mig och km att träna på ledarskap så vi skulle lära alla i klassen en lek som vi sedan lekte. Roligt roligt. Det gick toppen tycker jag men sedan kommer anette och säger att vi ska lämna in en utverdering i morgon som vi inte får göra på lektionen. OFTA! Men vi kämpar! :)

Skoldagen var slut vid 14.50 NOT! inte för mig och stina inte! Vi glömde lixom att vi skulle lämna in pengar till bussen som åker till kåbdalis nästa vecka, frilufsdag. Så det blev en lång promenad in till stan för att mötas av en kaputt bankomat. Vi vandrade lite till i 26 graders kyla och tog ut pengar. Sen vandrade vi till blågåsen för att köpa något så att vi skulle kunna få lite växel. jag som var rå sugen på en milkshake köpte förstås en milkshake. I kylan. Fast inomhus. Gott. Sen var det dags igen. Vi började vandra den långa vägen tillbaka till skolan och förbi för vi skulle hela vägen till hälsan med pengarna. När jag tappat kinderna och halva hakan efter vägen så kom vi äntligen fram till värmen. Lämnade pengarna och sen mina vänner vad händer då? Jo, nu skulle vi ju tillbaka in till stan. Så vi vandrade med ett fastfruset leende och vi kämpade! :)

På bussen mötte jag några underliga typer som bestämt var Sofie, Gurra och Jonte. Det blev lite schnack och sen skulle man av igen.
Jag hör några låga viskningar här i huset om att jag måste gå ut med hunden... MEN JAG VILL INTE! Men jag kämpar. :)

Baaaj!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Underlig skulle jag inte säga att jag är, lite mer åt enastående och underbart fantastisk skulle vara mer korrekt.

2009-02-19 @ 17:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0