älskar tarzan

Jag ringde till veterinären idag. Jag beställde en tid på sportlovet då Tarzan ska sövas ner och dom ska ta bort tandsten, klippa ner klorna ordentligt och fixa lite små pill. Han ska klippa ner klorna ordentligt för han har jätte lång pulpa så det är så svårt att klippa klorna korta.
Men jag ska också till veterinären med honom på måndag. För han har jätte rinniga ögon och till och med var i det ena. Så jag ska kila iväg ifrån skolan och ta hand om hunden min. Han är verkligen min riktiga ängel och jag vet seriöst inte vad jag skulle ta mig till om han försvann! I typ förrgår tränade jag honom med lite hund godis och han skulle hoppa, rulla runt osv. Så jag gav han en godis och då hoppade han plötsligt till och fick godisen i halsen. Han började hosta och shippa efter luft. Jag började typ skriva efter hjälp och började trycka på magen på han. Då flög godisen ut och han kunde andas igen. Jag blev så grymt rädd! Jag fick hjärtklappning även fast det gick så fort. Men det var som om jag fick en förhandsvisning om hur det skulle vara att bli av med honom.
Han är min första hund med familjens andra. Jag går långa turer med honom varje dag och det är riktigt roligt när jag väl kommer mig ut. han är en sån livsnjutare. Hoppar och skuttar och jag kan inte annat än ha roligt när jag är med vovven min. han är jätte duktig också. Jag går nästan hela tiden med honom lös men han smiter iväg på sina busturer ibland, men det kan jag bjuda på. ;D
Tarzan har lärt sig på sistone hur han ska göra när han vill ha mat och är hungrig. Han går till sin skål och drar och sliter och sparkar runt den. Det hörs och då hajar vi smartisar i familjen och går och ger han mat. Nu när han fattar det är det som om han ska ha mat hela tiden. :D Men vi ger han men han äter inte upp allt alltid utan låter det ligga ooch går och äter mer senare. Han är så goo.
Nu ligger han bredvid mig i sin (tro det eller ej) docksäng. :D Jag fick en docksäng av min morfar en gång i tiden som han hade gjort själv och helt plötsligt blev de ju som så att jag inte behövde den mer. Men då kom ju lilla trosan till familjen och passade perfekt i den :D Egentligen tycker jag att sådant är grymt fjolligt men jag kan inte säga annat att han passar bra där. Han och sitt lilla ego ligger där och snusar =)


Gammal bild. Men sover fortfarande lika sött :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0